Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

søndag 15. september 2013

Store og små gleder!

Nok ei hyttehelg er over.  Vi har deltatt på dugnad for opprusting av stien fra parkeringsplassen og fram mot de første hyttene på stien.  Vår hytte er blant de første man kommer til, etter å ha gått ca. 1200 meter.  Dvs at vi har noen meter å duk- og gruslegge!  Hittil har vi brukt 5 dager på de drøye 500 meterne som er unnagjort, i tillegg til at tre bruer er laget.  Alt blir gjort på dugnad, og som ellers i landet er ikke dugnadsånden så god som den visstnok var en gang i tida. Vi er noen få som ivrer etter å få stien ferdig, mens mange andre kommer til å nyte godt av den etterhvert.....

Vi har også fått på plass et skilt på hytteveggen! I lang tid har vi (eller rettere sagt jeg) spekulert på hva vi skal kalle hytta vår.  Nå vet jeg ikke helt om dette liksom er navnet på hytta - det får heller fungere som en slags beskrivelse av hva den gir av glede, tenker jeg!  Det er en morsom og dyktig kar fra Fannrem som har laget det, og det var hurtig levering av godt arbeid!  Han heter Leif Arne Asklund, og her er link til Facebook-sida hans:
https://www.facebook.com/REKREASJON


Det ble litt motlys, så bildet ble ikke helt bra.  Men skiltet ble supert på veggen, altså! Navnet/ordet har dobbel betydning - hvis man leser det både med og uten apostrof, kommer begge betydningene fram....!  ;)

En ugle har funnet sin plass på veggen også!  Fant bilde av den i en internettbutikk, og falt for fristelsen.  Den kalles måkeskremmer, og skal si "Ho-ho!" for å skremme bort måker, altså.  Nå er det lite måker rundt hytta vår, men ugler hører vi rett som det er.  Dette er en solcelleugle med bevegelsessensor. Jeg bestilte et eksemplar, og ble da ganske fornøyd da jeg den.  Ikke fullt så fornøyd ble jeg da jeg hørte den.  "Ho-ho"et hørtes mer ut som en hund i en blikkboks. Fikk ingen assosiasjoner til ugle, akkurat!  Men nå har den fått plass på hyttenåva, og den får stå der og vokte inngangen.  Jeg skulle gjerne ha sett reaksjonen hos de som beveger seg mot hyttedøra når vi ikke er der!  Sjøl om ho-ho'et ikke er særlig troverdig, kommer lyden ganske så brått og uventet på!  :))


Nok en unnskyldning for litt dårlig bildekvalitet - dette er tatt med mobiltelefonen. Trodde faktisk det skulle bli bedre enn dette, da....!

Ny arbeidsuke venter, men jammen ser det ikke ut til at det blir hyttetur igjen om noen dager!  :))




8 kommentarer:

  1. Oi, kanskje jeg skal sjekke ut denne skiltmakeren. Vi skulle hatt et skilt til "Maurtua"...
    Og vi bor også på Fannrem:-)

    Hytta deres har blitt kjempekoselig,mye arbeid og tid har gitt resultater:

    Mvh Wenche

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar, Wenche! :)
      Ja, på Facebook-sida hans er det mye fint! Og man velger skrift og trevirke som man vil.

      Det er jo en del arbeid før man får det som man ønsker, og en del av veien blir til mens man går! :)

      Slett
  2. Tror jammen jeg og må bestille skilt der :-) Var inne på Facebook sida og sjekket. Mye fint!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han lager mange flotte skilt! Fritt valg mellom bokstavtyper, farger og materiale. :)

      Slett
  3. Navnet passer så godt til et sted med mye glede! Ugla gav meg en god latter, hvor har du fått tak i den?

    SvarSlett
  4. Navnet bare falt seg helt naturlig, siden det bygger på ekte glede over hyttelivet og livet ellers! :)

    Jeg fant ugla på Sunwind sin side, bestilte og henta den hos nærmeste Byggmakker-forretning. Søk på LED ugle, og du finner den der. Men altså, utseendet tiltaler meg mer enn lyden! ;)

    SvarSlett
  5. Sånn skilt MÅ jeg bare ha! Takk for tipset! :)
    Ugla var også veldig fin, men jeg tror jeg hadde fått hjerteinfakt om et dyr hadde løst ut «ulyden» på kveldstid/nattestid ;)

    SvarSlett
  6. Værsågod! Trivelig for meg å være til litt inspirasjon også! :)

    He-he! Jeg slår av lyden når vi kommer til hytta, så den tuter bare idet vi kommer og når jeg slår den på når vi drar! Hvis jeg husker det, da....! ;)

    SvarSlett