Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

søndag 30. oktober 2011

Fare for elg!

 Idag hengte vi opp liftgardina over kjøkkenbenken. Elgstoffet kjøpte jeg på Gardinbrygga i Trondheim - jeg ble helt hekta med en gang jeg så det. Spisestuestolene skal trekkes i samme stoff. Tror det blir bra!  Stoffet har tydeligvis trukket seg litt sammen under syingen av ringbåndet på baksida, for gardina ble noe smalere enn jeg hadde tenkt. Men det får så være.

Lagde grytekluter etter mal av fare-for-elg-skilt som jeg fant på internett. Lars fikk i oppgave å tegne en likesidet trekant til meg, så han har bidratt litt, han også!  :)

Elgstoffet er bare helt fantastisk fint, synes jeg! Det finnes også i brunt, men det ble et helt annet stoff. Ikke på langt nær så lekkert.

Noe begynner å skje på badet også! Servantskapet er et av underskapene til kjøkkeninnredningen. Har malt et strøk med Vanilje, samme som veggene. Det ble igjen en bit av benkplata til kjøkkenet, så da har vi til toppen til servantskapet også. Ble jo nesten gratis, da!  :)

Vi fikk koselig besøk på hytta idag, så timene gikk fort til mørket kom. Begynte å male spisestuemøblene med hodelykt som lyskilde i tillegg til 12-voltslampene, og jeg skal si hodelykta var effektiv! Den avslørte hvor jeg hadde vært slurvete med malekosten. Nesten bedre enn dagslys, jo.

Etter mange spekulasjoner om hvilken farge jeg/vi skal ha på spisestue, kjøpmannsdisk og vitrineskap, og mange bokser med interiørbeis, olje og maling, falt valget omsider på Marrakesh, Lady med glans 15. Fikk tipset fra en bekjent som har malt sine furumøbler på hytta med denne fargen. Den er gråbrun, og jeg håper den vil passe bra til veggene og resten av interiøret!

1 kommentar:

  1. knall fin gardin :) vurderer også å lage liftgardina til hytta. har du noen tips til sy "oppskrift"? :)

    SvarSlett