Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

mandag 8. august 2011

Sørveggen er ferdig!

Var på hytta en tur igår, og Lars fikk snekra på de siste overbordene, og jeg malte etterhvert. Tok bilder med mobiltelefonen, siden fotoapparatet ble liggende igjen i bilen. Nå fungerer ikke overføringskabelen slik den skal, dermed blir det ingen bilder idag heller. Men vi ble veldig fornøyd med tjærebrun. Nå skal vi finne en staffasjefarge som passer. Jotun foreslår bl.a. demihvit, men jeg synes den er for grå. Må passe oss for at det ikke blir for lyst, men antikkhvit er det jeg har mest lyst på likevel. Den er lys, ja.....

Hadde med 3 liter hvitkalket interiørbeis, og prøveveggen fikk et strøk. På butikken traff jeg en bekjent som hadde prøvd samme farge, og hun måtte be om dobbel dose hvitt, fordi det ble for svakt med vanlig dose. Jeg fikk gjort det samme, men skulle nok ha prøvd med standard oppskrift først.  Det ble altfor hvitt til å ha på veggene. I taket hadde det passet bedre, og jeg sa noen pauli ord til meg sjøl da jeg oppdaget dette. For det er for seint å ha dette i taket nå, siden jeg allerede har malt noen bord....  Skitt au. Den hvite interiørbeisen skal få pryde "badet" og entrèen istedet. Skal kjøpe ei ny bøtte med hvitkalk, med ordinær hvit dose til stueveggene.

I morgen skal jeg opp på hytta og forhåpentligvis male ferdig soverommene. Med vannbasert maling er det sjanse for at jeg klarer to strøk på en dag. Lars begynte på jobb igjen idag, mens jeg har to uker igjen å feriere. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar