Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

fredag 15. juli 2011

Innledning

Denne bloggen ble opprettet sist vinter da min mann og jeg bestemte oss for å bygge hytte.  Nå har vi gått bort fra å bygge helt nytt, og velger heller en annen løsning!

Mine foreldre har kommet fram til at de ønsker å selge den lille hytta si til oss.  De kjøpte den i 1998. De har ikke brukt den de siste par årene - hytta har nærmest stått og forfalt litt etter litt. Vi har heller ikke brukt den noe de siste årene, mye pga at vi kjøpte campingvogn og bygde spikertelt for 3-4 år siden.

Men i fjor høst nevnte min mann ordet "hytte", og jeg bet på med en gang! Campinglivet er vel og bra, men et eget sted litt utenfor folkemengden kunne nå passe meg bedre. I min jobb som sykepleier treffer jeg nye folk hver dag, og det er hyggelig, det!  Men med fremmede mennesker rundt seg hele dagen, er det godt å kunne trekke seg litt unna og slappe av litt for seg sjøl, også utenom hjemmets fire vegger.

Nå planlegger vi hvordan vi vil ha det! Foreløpig bygger vi ikke ut, men maler/beiser, bytter ut noen vinduer og flytter en vegg og fjerner en annen. Vi ender da opp med stue og kjøkken i ett, to soverom, "bad" og vindfang. Litt utfordrende å mangle elektrisitet, men vi er vant til å bruke gass i campingvogna. Dessuten får solcellepanelet gjøre sitt også. Bære vann inn i kanner/dunker er vi også vant til fra før.

Vi gleder oss til å komme igang!  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar