Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

torsdag 2. januar 2014

Romjulstur og nytt år

Godt nytt år!
Så skriver vi 2014.  Arkene i almanakken ligger der i en tykk bunke, klar til å taes i bruk. Det er alltid godt med det man har tilgode, synes jeg.  Nå har sola snudd, og jeg ser fram til mange fine vinterdager på hytta.  :)

Så ble det en hyttetur på årets to siste dager. Det var så godt å komme opp til hytta igjen, etter en drøy måned uten å ha vært der. Min kjære lillesøster døde først i desember, så noen hyttetur har vi naturligvis ikke  tenkt på. Men etter mange rolige juledager, var behovet stort for å komme seg litt ut og bort. Det har jo vært en varm vinter så langt, så det gikk fort å varme opp hytta på ettermiddagen 6. juledag. Likevel var det frost på rutene, og dette bildet ble tatt like etter ankomst:


Min fars hyttelagede "baden-baden"-stol får overvintre ute ~ den er for stor og tung til å flyttes noe særlig på.

Jeg kunne så gjerne ha tenkt meg å feire det nye året på hytta, men vi var bedt bort til gode venner, så nyttårsfeiring på hytta får vi ta et annet år. Dessuten måtte vi ta litt hensyn til 14-åringen, som såvisst ikke kunne ha tenkt seg en så å si rakettfri aften til fjells!  
Avslutter dette lille innlegget med et bilde jeg tok av to stjerneskudd:



7 kommentarer:

  1. Kondulerer så masse!! Da var det nok ekstra godt å komme bort litt etter en slik trist tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange takk, Brit Elisabeth. Ja, det var riktig godt å komme seg på hytta igjen. Det var vemodig å lese de siste ordene Marit skrev i hyttaboka sommeren '12. Hun greide ikke å komme seg dit etter det. Hun døde av kreft, bare 45 år gammel.

      Slett
  2. Kondolerer så mykje!
    Godt nyttår til dokke alle og forstår 14åringen ;) nyttår i stillhet med mamma og pappa på fjellet nok ikkje så kult ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Karoline. <3
      Ja, jeg forstår også tenåringen godt! Om ikke lenge vil hun feire nyttårsaften sammen med sine venner, og da står vi "fritt" til å være på hytta nærmest når vi ønsker. Alt til sin tid!

      Slett
  3. Kondolerer så mye. Godt å komme seg på hytta i både " gode og onde dager". Kos dere masse på hytta i det nye året. Et riktig godt nytt hytteår!

    Gry K

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange takk, Gry. Ja, du har så rett i at hytta er et godt sted å være, nesten uansett hvordan man har det. Trodde kanskje stillheten ville være vanskelig siden det var bare min mann og jeg på hele fjellet (var i alle fall slik vi opplevde det!), men det var bare godt. Ser fram til mange dager der framover. Et godt nytt hytteår til deg også! :)

      Slett
  4. Så trist med din søster, fint at dere fant tid til og besøke hytta deres. En flott plass for ettertanke og minner. Får håpe det blir mange fine turer på dere opp til den koselige hytta dere har.

    SvarSlett