Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

onsdag 12. februar 2014

Venter på snøen!

Før vi ble hytteeiere, var ikke snø noe jeg ønsket meg, akkurat.  Vel, hvit jul var greit, men ellers var jeg godt fornøyd hvis det snødde minst mulig. Spesielt med tanke på de drøye 2 x 4 milene jeg kjører til jobb hver dag, var bar vei spesielt verdsatt. Det verdsetter jeg sjølsagt idag også, men det var dette med pose og sekk, da....

Det er blitt tre hyttedøgn så langt i år. Skiene henger fremdeles i taket i garasjen, siden fjellsko med brodder har vært det perfekte fottøyet hittil i vinter. Tjønna har tjukk is, så den er prøvd både med skøyter og spark. Sist helg tok vi med oss to sparker opp, og fikk oss en fin tur over de to vannene vi har i nærheten av hytta. Med brodder på ene skoen kom vi oss fort over isen. Det beste var å kjøre i tog, for sparken ble utrolig lett på det totalt friksjonsfrie føret, og ved den minste sving mistet sparken helt retningen.

Speilblank is en flott søndag i februar!












Utenfor isen var det et heller begredelig sparkføre på fjellet.


Å dra sparken sånn var visst den beste løsningen akkurat her....!




















Å gå på isen på elva torde ikke jeg! Lars er mer (dum??)dristig enn meg.











Disse to ble med hjem etter ei slalåmhelg i Åre i januar.  Ser ut til å være veldig enkle å lage sjøl, så hvis jeg får veldig lyst til elgforøkelse, er det vel bare å sette igang med produksjonen!



















Stæsj og masse lys - hyttekos!  :))





3 kommentarer:

  1. Såg helt herle ut! Snyfritt her og- helt ok egentlig:)) vi har hjemmehelg- disse ungdommene gjør det litt utfordrende med alle slags cup og turneringer;) men en tid for alt:) god helg;))

    SvarSlett
  2. Heisann! :) Og takk for herlig lesing! Har selv ei 70 tallshytte, og stoooorkoser meg der.

    Jeg måtte nesten le litt da jeg så bildet av lyset ditt, med hjorten på, og serviettholderen på bordet. Jeg har laget akkurat samme lysene, og har samme serviettholderen, med en annen serviett i, hehe!
    Ha en strålende fin helg! :)

    Hyttelig hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  3. Det så knall ut å ha en så flott is å sparke på!! Her er det ingen kultur for sparkstøttinger, det hadde blitt skøyter om det var mulig, men med mildeste vinteren på 50 år kan vi se langt etter det. MEN - vi har endelig etterlengtet snø på hytten!

    SvarSlett