Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

søndag 27. oktober 2013

Skal hilse fra fjellet!

Det ble et hyttedøgn denne helga også. Vått og grått, og ikke en snøflekk igjen.  Det kom litt snø før forrige helg, men nå var alt borte.  Egentlig like greit, for jeg synes et halvt år med skiføre er i lengste laget....!

Tenkte vel jeg ikke skulle kjøpe nye kaffekopper, men det var helt "umulig" å la være da jeg så disse koppene som er med motiver av Jon Østeng Hov:


Det er forskjellige motiver å få kjøpt, men jeg har (selvfølgelig!) valgt kun elgmotivet.  Har nå 6 kopper og asjetter.

Mer elg:


Det bare måtte bli ett par elgvotter. Mønstret er kjøpt hos Jorids mønsterbutikk  http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html , der jeg har kjøpt flere mønster.  De er veldig godt laget.

5 kommentarer:

  1. Kjempefine krus, er så glad i sånne med naturmotiv på. Vi har Cristine Holm fra Firkløveren på hytta, og di er også veldig fine. Flotte votter :) blir nok god og finne nå når vinteren nærmer seg, ubønnhørlig;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott servise, Christineholm! Kan tenke meg du liker det! :)
      Vottene er strikket i Fabel, pinner nr. 2,5, men de er jo med dobbelt garn hele veien. Ikke sikkert de blir så mye brukt, men de passer jo inn på (elg)hytta vår! :)

      Slett
  2. Så fiiiiine votter! Deilig med slike også er dem så koselige og gammeldagse synes jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mange takk, Gry! :) De skulle egentlig strikkes i en annen type garn, men "min" lokale garnselger hadde ikke det garnet, så det ble kanskje litt rotete med det flerfarga garnet fra Fabel....? Men de ble nå ferdige! :)

      Slett
  3. Så koselig at du har kopper fra vår forograf her i Ålen, Jon Østeng Hov. Han er en god venn av familien. Og skal hilse fra fjellet er jo så vakkert :-)

    SvarSlett