Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

søndag 12. februar 2012

Herlig helg! :)

Nok ei helg er over, men heldigvis er det ikke mange dagene til den neste!
Lars fikk spikra fast de siste listene, og jeg malte dem. Veggen på Hannas rom fikk andre og siste malingstrøk.  Den store, tunge messinglysestaken har fått ny farge - svart spraylakk gjorde jobben enkel og grei! Her er bilde av den før og etter "makeover'en":



Jeg brukte et kamera som jeg ikke er så kjent med, så bildene ble noe uklare. Lysekrona egner seg bra over spisebordet, synes vi. Ble ikke for stor, og den gir godt lys når mørket senker seg.

Slik ble vitrineskapet i olja furu til slutt (om enn noe uklart, dette også). Masse "prekkelarbeid" å male de smale sprossene. Vi tok vekk den brede pyntelista øverst - synes den ble noe voldsom. Det skal monteres 12 volts lyspærer inni skapet, og så må vel stikkontakten byttes ut. Montøren (min bedre halvdel) har fått oppdraget, men jobbeglasset er litt fullt for tida....!

Vi fikk "ny" kjøpmannsdisk etter ett par strøk maling og nye knotter.  :)
Det er ganske mange møbler inne i den lille hytta, men vi synes vi trenger dem også. Det blir ikke store flater å bevege seg på, derfor prioriterer vi mange sitteplasser. Vi vil jo ha masse besøk!!


Duker i friske farger, og stearinlys i ulike fasonger i rosalilla, gir en ekstra fargeklatt oppi alt det brune og grå.
Det er så godt å oppleve at dagene blir lengre, og at vi kan jobbe i dagslys en time eller to lengre nå enn før jul.  Nå er det bare å glede seg til kommende helg!  Herlig!!  :))

6 kommentarer:

  1. Så artig å finne denne hyttebloggen! Legger meg til som følger jeg, blir spennende å følge denne fremover siden det er så få slike blogger som blogger om eldre hytter.

    Ser du har noe av det samme utgangspunktet som jeg har på mine hytter.

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig for meg at du fant bloggen! :) I likhet med deg har heller ikke jeg funnet så mange blogger om hytter som er bygd for 30-40 år siden. Har vært inne og lest i din blogg - veldig bra! Legger den til på lista mi, jeg også! :)

      Slett
  2. Ja, heldigvis blir dagene lysere og lengere! Så kan vi jobbe mer på hytta..

    Dere har fått det riktig fint på hytta. Ser rolig og harmonisk ut når en ser bildene av hele hytta. Og det er vel meningen med hytte? At den skal innby til å kunne senke skuldrene og kose seg.(blir kanskje ikke med det første for noen av oss, men...)Ser kjempekoselig ut!

    Og bordene ser veldig fine ut:)

    Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine og positive ord, Merete! :) Vi nærmer oss nå den siste enden på arbeidet innendørs, og ser sånn fram til å kunne bruke litt mer tid ute i skiløypa og kose oss inne med god mat, stillheten og sosialt samvær! :)

      Slett
  3. Takk for enda en titt inn i hytta deres! Jeg er stadig imponert over kreativiteten og håndverkerevnene deres! Jeg er helt enig med dere i prioriteringen av sitteplasser og oppbevaring. Det i tillegg til sengeplasser er et must for gjestfriheten. Valse rundt kan en gjøre ute. Inne skal vi ha rikelig plass til å "knå" i en god stol med bok, spill eller håndarbeide :-)
    Gratulerer med nytt husdyr! (Gjøken, alså)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar, Lise! :) Vel, vi synes sjøl vi er et brukbart team, kaill'n og jeg! Jeg har de fleste idèene, og han realiserer dem! Fint å lese at du har samme oppfatning som oss ang. møblementet. Har vært litt redd for å overmøblere, altså. Ja, valse rundt kan vi gjøre ute! Når grillhytta kommer opp, får vi enda bedre plass. Dette er gøy! :)
      Og takk for gratulasjoner for vårt nye husdyr! He-he. :))

      Slett