Hytta september 2014

Hytta september 2014
Hytta september 2014

tirsdag 14. august 2012

Jeg ~ en elgjeger

Elg begeistrer meg.  Sjøl om jeg har aldri møtt en elg på ordentlig. De elgene jeg har befatning med, er meget tamme.  De gjør som jeg vil, og de holder seg der de blir plassert.

Jeg har elg på grytekluter, stolsetetrekk, gardiner, sjølsydd veggbilde, kubbelys.  I det siste er det blitt noen nyervervede elger, og jeg har planer om flere. Ei god venninne og hennes snille mor har bidratt til at elgbestanden har økt på hytta. Her er et eksemplar:


Dette er en vindunk-elg!  Det er min venninnes mor som har strikket og tovet den. Tappeåpning nederst på siden bak elgen. Flott!


En fin, liten kjøleskapsmagnet-elg, som jeg har fått fra min omtalte venninnes mor. :)   Den himla med øynene over min begeistring, men ser ut til å ha slått seg til ro på gasskjøleskapet på hytta.


Ølglass med Pepsi Max i, går bare godt!  Fant denne glass-serien på Jernia.  Utrolig hvor mye fint de har der! Jeg bet meg ikke merke i hva serien heter, men det finnes i alle fall konjakkglass med bl.a. elg på. Kjempefint motiv, synes jeg!


 Mamma kjøpte et serveringsbrett til meg på Jernia, med motiv tegnet av Jon Østeng Hov. Det passet veldig godt inn på kjøkkenbenken.


Lørdag fraktet vi dusjkabinettet opp til hytta, og etter litt prakk med skruer og diverse som ikke stemte helt, fikk Lars satt på veggene, slik at jeg kunne dusje!  Vel, jeg måtte ha hjelp til vannføringa, for armaturen og vannslangene ble ikke tilkoblet denne helga. Men ei 10-liters kanne med godt, varmt vann gjorde god nytte da den ble helt over meg!

Nå er det ikke plass til stort mer på badet! Det kan se trangt ut mellom doen og dusjkabinettet, men det er ingen plass vi trenger heller, for å si det sånn.  Nå har vi det vi trenger der, og det fungerer godt. Og det er vel det viktigste, det?!

1 kommentar:

  1. Så tøff den vinelgen er. Et tips for strikkersker;-)
    Ha en fin helg.

    Mvh Wenche

    SvarSlett